Pagina's

maandag 14 januari 2013

Kattenbakpoppenhuis

Toen we in ons nieuwe appartement gingen wonen konden we niet echt een goede plek vinden voor de kattenbak. 
Op de site Ikeahackers www.ikeahackers.net had ik wel voorbeelden van omgebouwde kasten, kisten en bakken gezien maar eigenlijk was geen van allen mooi genoeg om midden in de kamer te zetten.

En er moest ook een oplossing komen voor de etensbakjes want naast een knuffelige Ragdoll hebben we ook twee honden van wie er één wel de hele dag wil eten :-D

Op een dag liep ik in Groningen langs een etalage waar een groot poppenhuis in stond en toen kwam de klik; waarom niet een poppenhuis verbouwen. De maten genomen van de kattenbak die we hadden en op zoek op Marktplaats.

Dit is het resultaat:
De gordijntjes zijn gemaakt van oude gehaakte kastrandjes.



Samen met Jan van binnen één verdieping en de trappen er uit gesloopt,


het dak ingezaagd en op de zolderverdieping ruimte gemaakt
 voor de bakjes met knabbels en voer


en Jan heeft de klapdeur in de zijkant gezet.

Mevrouw heeft het goedgekeurd en maakt er dankbaar gebruik van.



2 opmerkingen:

  1. helemaal geweldig hihihi
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig en wat een idee. Ik heb ook zo'n poezentoilet in de woonkamer staan, flatteert niet echt. Ik zal eens met mijn harig huisgenootje overleggen of ze dit wat vindt.

    BeantwoordenVerwijderen